newsy

„Dziwny jest ten świat” – muzyczne talenty PDF

22 listopada 2017 r. w sali bankietowej Hotelu Restauracji Wawrzyniak w Perzycach koło Zdun już po raz VIII odbył się Młodzieżowy Przegląd Twórczości Czesława Niemena zorganizowany przez Zdunowski Ośrodek Kultury. Konkurs wokalny zgromadził na scenie solistów – uczniów ze szkół podstawowych, dawnych gimnazjów i szkół średnich m.in. z Krotoszyna, Koźmina Wlkp. i Ostrowa Wlkp. (szkoła muzyczna). Naszą „Trójkę” godnie reprezentował Adam Koziczyński z klasy IIf wykonując dwa utwory: „Wspomnienie” (do wiersza J. Tuwima) i „Dziwny jest ten świat”. Przegląd niewątpliwie ukazał wrażliwość artystyczną i muzyczne talenty wielu młodych ludzi przy wykonywaniu trudnych utworów Niemena „artysty wszechczasów”. Ponadto wykonawcy swoimi występami wprowadzili ciepłą, miłą atmosferę i wyjątkowy nastrój. Gratulujemy wszystkim solistom, w tym szczególnie Adamowi i życzymy dalszych sukcesów!

Jesień w górach PDF

W dniach 16 – 17 listopada grupa uczniów z klas: 2e, 2g i 3e wraz z opiekunami p. Marzeną Budnik i p. Justyna Politowicz przebywała na wycieczce w Karpaczu.  W drodze do Karpacza zatrzymaliśmy się w miejscowości Bolków, aby zwiedzić jeden z największych  zamków na Dolnym  Śląsku. W Karpaczu odwiedziliśmy Świątynię Wang  oraz Muzeum Sportu i Turystyki, które gromadzi eksponaty, dokumenty i wszelkie pamiątki związane z rozwojem sportu, turystyki i ochrony przyrody na terenie Karkonoszy. W piątek  pogoda nadal była łaskawa, z zapałem więc realizowaliśmy swój dalszy plan. Wraz z przewodnikiem i opiekunami wybraliśmy się na górę Chojnik. Góra ta wznosi się na wysokość 627 metrów n.p.m., a od jej południowo-wschodniej strony znajduje się 150-metrowe urwisko opadające do tzw. Piekielnej Doliny. Na niej usytuowany jest zamek o tej samej nazwie.

Więcej…

Światowy Dzień Rzucania Palenia PDF

Światowy Dzień Rzucania Palenia przypada w tym roku 16 listopada. Z tej okazji Fundacja „Promocja Zdrowia” zaapelowała o podjęcie działań, tak by Polska stała się krajem wolnym od dymu tytoniowego.

Więcej czytaj tutaj (pdf)

Regionalne Mistrzostwa PDF

W czwartek, 16 listopada w siedzibie Ligi Obrony Kraju w Krotoszynie odbyły się Regionalne Mistrzostwa OHP w Strzelaniu z Broni Pneumatycznej i Rzucie Lotką. Najlepsza okazała się nasza drużyna w składzie – Natalia Stasik, Marek Furman oraz Wiesław Berger. Wielkie gratulacje dla naszych strzelców.

Święto Niepodległości PDF

Święto Niepodległości uczciliśmy w tym roku w inny sposób. Zorganizowaliśmy rajd, w którym przeszliśmy ulicą Bolewskiego na Szaniec, tam odśpiewaliśmy Rotę i zapaliliśmy znicz, światełko dla tych, którzy swoje życie oddali za wolność naszej ojczyzny. Następnie ulicą Wiewiórowskiego udaliśmy się do Strzelnicy Bractwa Kurkowego, gdzie nastąpiło podsumowanie zawodów strzeleckich o Puchar Dyrektora Szkoły, które odbyły się w strzelnicy LOK. Rywalizowano w trzech kategoriach: dziewczynki, chłopcy oraz nauczyciele. Na zakończenie rajdu uraczyliśmy się pyszną grochówką.

Rogale na św. Marcina PDF

Od ponad stu lat w Wielkopolsce nieodłącznym atrybutem obchodów Dnia Świętego Marcina są słodkie rogale, nadziewane białym makiem. Ta kulinarna tradycja jest  bardzo popularna w naszym regionie.  Zgodnie z tym wielkopolskim zwyczajem  uczniowie naszej szkoły pod opieką pani Marioli Kaczmarek przygotowali pyszne rogale. Cieszyły one zarówno uczniów jak i nauczycieli. Udaliśmy się również, aby poczęstować tymi wspaniałymi wypiekami, do urzędów i instytucji współpracujących ze szkołą.

Powstaniu rogala towarzyszy legenda: Dawno, dawno temu wyśnił go jeden z poznańskich piekarzy. Ujrzał on we śnie świętego Marcina jadącego na koniu, podniósł zgubioną przez jego konia podkowę i postanowił, że będzie piekł ciasto w takim kształcie.

Konkurs języka niemieckiego PDF

W piątek dnia 10 listopada 2017 r. w naszej szkole odbył się Konkurs języka niemieckiego „Sprichst du Deutsch?” skierowany do uczniów zasadniczej szkoły zawodowej i szkoły branżowej. Konkurs przygotowała i przeprowadziła p. Marzena Budnik. Formuła konkursu wyglądała zupełnie inaczej niż dotychczas, była formą ustną. Na początku każdy z uczestników dokonał autoprezentacji, następnie każdy po kolei losował zadanie do wykonania. Pierwszym zadaniem, z którym zmierzyli się uczniowie  były reakcje w języku niemieckim, następnie odbyło się losowanie pytań z „życia wziętych”. Reakcje i odpowiedzi uczniów były oceniane pod względem komunikacji i pod względem poprawności językowej.

Więcej…

Drużynowe Mistrzostwa Rejonu w Tenisie Stołowym PDF

W środę, 8 listopada w hali sportowej przy ulicy Łódzkiej w Kaliszu odbyły się Drużynowe Mistrzostwa Rejonu w Tenisie Stołowym. Nasza reprezentacja żeńska w składzie Karolina Krakowska, Marta Marcinkowska i Julia Talaga uplasowała się na drugiej pozycji przegrywając w finale z ZSE Kalisz 1:4. Gratulacje dla naszych tenisistek za dobry rezultat. Opiekunem dziewcząt na zawodach był Paweł Zwierz.

Wycieczka klasy 1 E do Karpacza PDF

W dniach 2-3-4 listopada 2017 r. klasa 1E razem z wychowawcą Piotrem Wiedemannem i opiekunem Pawłem Zwierzem udała się na wycieczkę krajoznawczą do Karpacza. Pierwszego dnia w drodze do miejsca docelowego odwiedziliśmy podziemne miasto Osówka. Kompleks Osówka wchodzi w skład projektu Riese, którego przeznaczenie do dziś nie zostało wyjaśnione. Prace rozpoczęto tutaj w połowie 1943r. Doprowadziły one do powstania ogromnego systemu betonowych korytarzy, umocnień i hal. Cel prac był utrzymywany w tajemnicy. Zdaniem jednych miała to być tajna kwatera Adolfa Hitlera. Inni twierdzą, że budowano hale dla podziemnych fabryk zbrojeniowych do produkcji tajnej broni. Po przyjeździe na miejsce późnym popołudniem młodzież zakwaterowała się, a po obiadokolacji wyruszyła na miasto. Następnego dnia zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy na górskie szlaki. Doliną Łomniczki  po wyczerpującym marszu dotarliśmy do Domu Śląskiego. Trud jaki włożyliśmy wynagrodziły nam wspaniałe widoki na Śnieżkę. O zmierzchu dotarliśmy z powrotem do naszego domu wczasowego. W dzień wyjazdu młodzież udała się na lodowisko oraz na zakupy. Zmęczeni ale zadowoleni około południa wyruszyliśmy w drogę powrotną.

<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

22 czerwca 2018

Nagroda Ministra

Nagroda Ministra Gospodarki

W uznaniu dla dorobku placówki wraz z firmą Mahle otrzymaliśmy Nagrodę Ministra Gospodarki z dyplomem: „Za szczególne osiągnięcia w promowaniu i realizacji szkolnictwa zawodowego oraz efektywną współpracę z pracodawcami w procesie kształcenia i wychowania młodzieży zgodnie z oczekiwaniami lokalnego rynku pracy” podpisał wiceprezes Rady Ministrów Minister Gospodarki – Janusz Piechociński.

Zapraszamy na naszą stronę pl-pl.facebook.com/Zetka3Krotoszyn

Wiadomości TVN24

TVN24.pl - Wiadomości - Najnowsze
Najnowsze wiadomości z kraju i ze świata w TVN24.pl
  • "Izraelczycy łatwo przebaczają wszystko, z wyjątkiem jednej rzeczy"
    Mógł odpowiedzieć na to pytanie zupełnie inaczej - przyznaje w rozmowie z reporterem TVN24 w "Faktach po Faktach" Ronen Bergman, dziennikarz, który w Monachium zapytał premiera Mateusza Morawieckiego o nowelizację ustawy o Instytucie Pamięci Narodowej. Odpowiedź szefa polskiego rządu wywołała lawinę komentarzy, nie tylko w Izraelu.
  • Małgorzata Szumowska ze Srebrnym Niedźwiedziem na Berlinale
    "Twarz" Małgorzaty Szumowskiej została nagrodzona Srebrnym Niedźwiedziem - Grand Jury Prize podczas 68. edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie. Złotego Niedźwiedzia otrzymała Adina Pintile z Rumunii za "Touch me not". Grand Jury Prize jest drugą co do ważności nagrodą festiwalu.
  • Olimpijczyk z trenerem zatrzymani za kradzież auta
    Kanadyjski narciarz David Duncan, ósmy zawodnik igrzysk w Pjongczangu w skicrossie, jego żona oraz trener William Ryan Raine zostali tymczasowo aresztowani przez południowokoreańską policję z związku z podejrzeniem o kradzież auta.

Valid XHTML 1.0 Transitional CSS ist valide!