Wycieczka PDF

“Oto tu wszystko jest Polską, kamień każdy i okruch każdy,

a człowiek, który tu wstąpi, staje się Polski częścią, budowy tej częścią”

S.Wyspiański „Wyzwolenie”

8 i 9 października 2018 r. grupa uczniów z naszej szkoły pod opieką ks. Leszka Wojtasika,p. Justyny Politowicz i p. Marzeny Kasprolewicz udała się na wycieczkę do Krakowa. To miasto cieszyło się szczególnym sentymentem patrona naszej szkoły, było także prastarą siedzibą polskich królów. Pamiątki po Janie Pawle II można znaleźć w Krakowie niemal na każdym kroku. Począwszy od studiów polonistycznych, które młody Karol Wojtyła rozpoczął w 1938 roku, poprzez zawieruchę wojenną i późniejszą pracę duszpasterską, to właśnie Kraków był jego domem. Miejsca związane z późniejszym Papieżem układają się w trasę prowadzącą przez całe miasto. My na miejsce dotarliśmy o godz.12:30  i zaczęliśmy naszą przygodę od Sanktuarium w Łagiewnikach. To tutaj nasz Patron Jan Paweł II 17 sierpnia 2002 r. dokonał uroczystego aktu zawierzenia świata Bożemu Miłosierdziu. Następnie udaliśmy się do  pięknego Centrum Jana Pawła II „Nie lękajcie się”. Ma ono pełnić funkcję wotum dziękczynnego narodu za pontyfikat Karola Wojtyły. Nazwa Centrum nawiązuje do pamiętnych słów Jana Pawła II wypowiedzianych w 1978 r. podczas inauguracji pontyfikatu: Nie lękajcie się. Otwórzcie, otwórzcie na oścież drzwi Chrystusowi! Później pod opieką Pani przewodnik zwiedzaliśmy Krakowski Kazimierz. Jest on miejscem szczególnym, ukształtowanym przez wielowiekowe sąsiedztwo chrześcijańsko-żydowskie. Oczywiście największą atrakcją okazało się zwiedzanie Katedry Wawelskiej. To zabytek  ważny dla każdego Polaka, miejsce koronacji królów Polski oraz spoczywania ich szczątków. Pochowani tu są św. Stanisław ze Szczepanowa i inni biskupi krakowscy aż po czasy współczesne, prawie wszyscy królowie od Władysława I Łokietka do Stanisława Leszczyńskiego (łącznie 17 królów wliczając Jadwigę i Annę Jagiellonkę) i członkowie rodzin królewskich oraz wielcy wodzowie i wieszcze narodowi, a także prezydent Lech Kaczyński wraz z małżonką Marią Kaczyńską. Zanim pojechaliśmy na miejsce noclegu zdążyliśmy jeszcze  przejść pod tzw. oknem papieskim (niestety akurat było w remoncie) oraz poczuć atmosferę miasta, spotykając się ze smokiem wawelskim i przechadzając się wzdłuż Wisły. Zmęczeni dotarliśmy do Kalwarii Zebrzydowskiej, położonej w malowniczym Pogórzu Makowskim, gdzie po nocnym wypoczynku, zwiedziliśmy to tętniące życiem miejsce kultu religijnego. Pielgrzymów, których liczba sięga miliona rocznie, przyciągają nabożeństwa na Dróżkach Pana Jezusa i Dróżkach Matki Bożej, oraz Cudowny Obraz Maryi Kalwaryjskiej. Po pysznym śniadaniu udaliśmy się do Wadowic. Na początek skosztowaliśmy słynnych papieskich kremówek, a następnie zwiedziliśmy Muzeum Jana Pawła II -dom, w którym 18 maja 1920 roku urodził się Karol Wojtyła, gdzie spędził dzieciństwo i młodość. Miejsce to urzekło nas nowoczesną technologią multimedialną. Zwiedzający mogą bowiem niemal bezpośrednio uczestniczyć w prezentowanych wydarzeniach z życia naszego patrona. Z Wadowic wyruszyliśmy do Częstochowy. W tym znanym Sanktuarium dziękowaliśmy za bezpieczeństwo podczas podróży i pięknie spędzoną wycieczkę. Niestety czas minął bardzo szybko. Po smacznej obiadokolacji wyruszyliśmy w drogę powrotną. Zmęczeni, ale zadowoleni z tak udanego i miłego wyjazdu, dotarliśmy do Krotoszyna. Jak z każdej szkolnej wycieczki pozostały nam zdjęcia, wspomnienia i oczywiście nieśmiałe plany na następne podróże…

Imieniny

Dzisiaj jest: 15 Październik 2018    |    Imieniny obchodzą: Florentyny, Ambrożego, Gawła

Do końca roku

Do końca roku szkolnego:
22 czerwca 2018

Nagroda Ministra

Nagroda Ministra Gospodarki

W uznaniu dla dorobku placówki wraz z firmą Mahle otrzymaliśmy Nagrodę Ministra Gospodarki z dyplomem: „Za szczególne osiągnięcia w promowaniu i realizacji szkolnictwa zawodowego oraz efektywną współpracę z pracodawcami w procesie kształcenia i wychowania młodzieży zgodnie z oczekiwaniami lokalnego rynku pracy” podpisał wiceprezes Rady Ministrów Minister Gospodarki – Janusz Piechociński.

Zapraszamy na naszą stronę pl-pl.facebook.com/Zetka3Krotoszyn

Wiadomości Kuratorium Oświaty

Kuratorium Oświaty w Poznaniu
Kuratorium Oświaty w Poznaniu – Oficjalny serwis Kuratorium Oświaty w Poznaniu
  • Lista osób, którym przyznano odznaczenia państwowe i medale
  • Życzenia Wielkopolskiego Kuratora Oświaty z okazji Dnia Edukacji Narodowej
    Szanowni Państwo, Dyrektorzy szkół i placówek, Nauczyciele, Pracownicy szkół W dniu 14 października obchodzimy Dzień Edukacji Narodowej, upamiętniający powstanie pierwszego na świecie ministerstwa edukacji. Ówcześni  politycy trafnie zauważyli, jak ważne jest dla losów Rzeczypospolitej „młodzieży chowanie”. Dzisiaj często mówimy o roli oświaty w budowaniu przyszłości naszego kraju, a praca nas wszystkich ma jeden cel: ukształtować […]
  • Ogólnopolska uroczystość z okazji Dnia Edukacji Narodowej
    Dnia 11 października 2018 r. w Kancelarii Premiera z udziałem minister Anny Zalewskiej odbyła się ogólnopolska uroczystość z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Udział w niej wzięła również Marzena Machałek Sekretarz Stanu w MEN, Marek Suski Szef Gabinetu Politycznego Premiera Mateusza Morawieckiego, członkowie Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie Rzeczypospolitej Polskiej, a także przedstawiciele Parlamentu i instytucji […]
  • Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa TYTOŃ A ZDROWIE – 25 października 2018, Poznań
    Szanowni Państwo Dyrektorzy, Nauczyciele, Pedagodzy szkół województwa wielkopolskiego Wielkopolski Kurator Oświaty wraz z Komitetem Organizacyjnym zapraszają Państwa do udziału w XIX Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej TYTOŃ A ZDROWIE pt. „Społeczne uwarunkowania uzależnień”. Tematyka Konferencji będzie dotyczyć współczesnych zagrożeń dzieci i młodzieży, problematyki uzależnień od tytoniu, alkoholu, narkotyków, e-papierosów i dopalaczy oraz profilaktyki i programów prewencyjnych. Konferencja odbędzie się […]
  • Konferencja “Jak rozmawiać o Sprawiedliwych? Reprezentacje w kulturze, znaczenie w edukacji” – 25-27 października 2018, Warszawa
    Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN zaprasza do udziału w międzynarodowej konferencji edukacyjnej “Jak rozmawiać o Sprawiedliwych? Reprezentacje w kulturze, znaczenie w edukacji”, która odbędzie się w siedzibie Muzeum POLIN w Warszawie w dniach 25-27 października 2018. Konferencja poświęcona jest nauczaniu o ratowaniu Żydów podczas II wojny światowej. Na program składają się wykłady, dyskusje i warsztaty. […]

Valid XHTML 1.0 Transitional CSS ist valide!